måndag 1 oktober 2007

Vem är det som sitter i studion?

Idag självkörde jag radio. Mer stressad än peppad sände jag timmen efter lunch. En intervju med Sandra i Obey Syndrome, en skivrecension på plattan Every Second Counts med Plain White T's och såklart en jävla massa musik. För mig är det självklart, musik är grejen!

Visst gick det bra, eller ja.. förutom en sak. Jag flippade och förvrängde rösten totalt. Från skåning till stockholmare på tre röda. Läraren som är ansvarig för studion fick fnatt och frågade vår radiolärare "Vem det var som satt i studion?". Så efter det lilla missödet(?) blir det bara skånska i radion. jag borde vara stolt över min dialekt menade de. Visstfan är jag det, men för det gör den sig inte bra i radion tänkte jag och muttrade.

Imorgon är jag på't igen. Då blir det åka av. Studion Cocktail är tillbaka mellan 13:00-15:00, då jag och Rebecca i klassen agerar programledare. Imorgon är temat: BÖCKER. Vi var i Göteborg i torsdags och gick på bokmässa. Där intervjuade jag bla. Bert Karlsson och Åsa Waldau, som ni mer känner som Kristi Brud. Vi får se vad som får plats i morgondagens program. Tjing på en stund.

Inga kommentarer: