fredag 8 augusti 2008

Sofie är bra hon.

Jag är en gnutta desperat. Var inne på H&M häromdagen för att fråga när deras kjol i skinnimitation kom in i butik. Expediten hade inte den blekaste, inte den minsta aning. Detta var i tisdags. Igår, torsdag kom jag in där. Då hade den kommit - dagen efter att jag hade frågat om den, och sålt slut. Fanns bara storlek 42 kvar.

Jag frågade en annan expedit om den skulle komma in igen, och det skulle den inte. Sen berättade jag historien om den dåliga informationen jag hade fått, hon blev förvånad. Hon berättade att de alltid visste om releasedatum etc och det borde jag ha fått veta.

Men så i alla fall. De försökte hjälpa mig att få tag i en mindre storlek på H&M i Kristianstad, dock hade de bara storlek 40 där. Fortfarande för stort. Så jag beslutade mig för att inte ens åka dit och prova. Onödigt.

Men vet ni? Min gamla kompis Sofie skulle till Lund idag, så jag frågade om hon ville titta efter den, och visst kunde hon göra det. Så det kanske finns en möjlighet att jag får tag i en kjol i rätt storlek. Hon ringde nämligen och sa att de kanske kunde hänga undan den på tills på måndag nästa vecka. Jag ska ringa ner till en tjej där nästa vecka och fråga om den fortfarande finns kvar. Håll tummarna.









Dock fick jag en varning av tjejen som jobbade där, man får rövsvett i den. Haha!

Inga kommentarer: