onsdag 10 oktober 2007

Trainspotting

Sitter på tåget mellan Nässjö och Stockholm. Tåget var drygt 20 minuter försenat och mer kommer det att bli. En av motorerna är sönder och X2000 är för tillfället ett skittåg. Jag kommer absolut inte vara framme i tid till när jag ska träffa Mikaela. Fast något positivt kan jag ändå klämma ur mig.. Expressen ringde mig för drygt en timme sen och berättade att jag hade vunnit två biljetter till Gwen Stefani, cdskivor och även parfym.

Meen.. sen är det ju så. Jag har ju redan biljett till kvällens konsert. Har försökt att ge bort dessa två som gåvor till vänner, men ingen kan ta sig upp och hur många känner jag ordentligt i närheten av Stockholm? Nej precis. Man får kanske agera säljare utanför konserten, även om jag finner detta otroligt pinsamt. Det gåår ju inte att bara "Hej vil du kränga en biljett till Gwen Stefani?". Näe. Beslutsångesten och förvirrelsen är enorm.

Inga kommentarer: