torsdag 11 oktober 2007

Ursäkta röran, jag bygger om!

Oj vad mycket tankar. Jag borde sortera de väl, efter allt som hänt. Arkivera och spara. Jag handlar först, tänker sedan.. eller.. tänker jag inte alls. Egentligen. Det är mitt problem. Jag vet i de flesta stunder inte ens vad jag håller på med. Jag sparkar undan benen på mig själv, om och om igen. Som om jag gör det i ren njutning. Men egentligen gör det mest ont, hela tiden. Jag bara förstör för mig själv. Det är jag bäst på, jag gör det enkelt för mig. Kör på samma spår som alltid. För att hålla vanan inne. Färglösa toner följer mitt liv. Varför är jag ens förvånad?

Sitter på ett fungerande X2000 idag, destination Hässleholm. Är någonstans mellan Stockholm och hemstaden. Vi passerade Mjölby för ett tag sedan, så jag tror att nästa stopp innebär Nässjö? Enligt biljetten ska jag vara hemma vid 18:02 för att vara exakt, men troligtvis blir det lite senare.

Stockholm var fint, men grådaskigt. Precis som om det var hämtat ur mitt liv. Jag fick inga direkt vackra bilder på huvudstaden, heller inte på Gwen Stefani. De tillät inte mig att ta med min kamera. För att vara exakt sa de "Det är en Canon EOS 400D, den får du inte ta med in. Det står på biljetten". Som om jag inte visste vad jag hade för kamera, kära nån! Hann med en runda på Söder tidigare och shoppade smått på H&M och Gina Tricot. Skulle handlat ett par jeans och en kofta på Weekdays/Monki men det är samma grejer i Malmö så jag väntar hellre. Är redan back några tusen till pappa. Smart Sara!

Sen fick jag ett sms från 3mobil. Det visade sig att 3musik, som jag tidigare haft.. eller tidigare är löjligt att säga. Jag hade det tills för en dryg timme sen för att deras (ursäkta utrtrycket) JÄVLA hemsida inte fungerar. Jag avbeställde det för mer än ett år sedan och ändå fortlöpte det. Gissa om jag blev trött, ledsen.. allmänt besviken. Tänk hur mycket pengar det blir. Jag vill inte ens tänka. Tio minuter tog det innan vi nådde en lösning. De skulle ge mig 500 kronor tillgodo för detta eftersom ingenting kunde bevisas, ifall jag talade sanning eller om jag tryckt väck abbonnemanget. Bara det gör mig opepp. Att de inte har förtroende för en långvarig kund. Och jag som alltid alltid talat bra om 3. Inte nu längre. Iallafall inte deras hemsida. För den fungerar ta-mig.sjutton inte som den ska.

Något annat som är pissigt.. när jag ändå är igång. Min nacke är fucked up. Jag sov dåligt, på endast en kudde. Och det fick sina följder. Herregud. Det ÄR synd om mig. Verkligen.

Trots all skit var det ett bra dygn i Stockholm. Faktiskt! Jag behövde komma ifrån Småland. Jag saknar Skåne. Imorgon blir det till att fika sönder med Frida! Längtar! Då blir det bara skitsnack, härligt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har du döpt om inlägget eller?

http://luxuriouspearl.blogspot.com/2007/10/urskta-att-jag-stter-p-dig.html
länken antyder ju att det hetat ursäkta att jag sätter på dig.
Det låter snuskigt. och kuligare än nuvarande =P

Pearl sa...

Slusk: HAHAHA. Det skulle hetat "Ursäkta att jag stöter på dig", men sen flödade tankarna åt höger och det blev en annan rubrik.

Anonym sa...

hehe.. jag och min fantasi... *visslar oskyldigt*

Pearl sa...

Slusk: Du ÄR en slusk. Haha.