måndag 30 juni 2008

Mera Peace&Love

Fredagen började med att jag jobbade på hotellrummet fram till 14:30 och därefter begav vi oss in till Borlänge. Jag gick runt, kollade läget, lunchade med Mari L och tog en del foton under alla tävlingar Lunarstorm höll i. Under eftermiddagen när jag stod med kameran i högsta hugg känner jag en saftig smäll i ryggen, jag vänder mig om och ser vår stora fatboy springa för allt vad den är värd (alltså några tusenlappar). Jag hann inte springa efter då rekationstiden är lika med noll för mig. Jaha inte trodde jag att folk gjorde sånt, inte på en fredlig festival men jag hade visst fel, HAHA!

Vid 20:00 packade vi ihop för dagen och jag hade en sjuk jävla huvudvärk vid det här laget, vi åkte hem till hotellet, fräschade upp oss och jag tog en stark jävla ibumetin för att överleva kvällen utan värk. Därefter blev det mest vin.. och öl. Jag och Malin hamnade i en kokande konversation med en snubbe i toalettkön på First Hotel. Han anklagade mig för att hälla öl över honom då jag sedan förklarade för honom att detta inte hade gått då jag stod med ryggen till, två meter ifrån honom. Hur fan skulle det gått till? Han menade också på att Malin och jag trängde oss och kort därefter muckade han gräl med henne. När hon lyfte på hans keps och sa något i stil med "lilla gubben" brast det för honom och han knäckte hennes till bredden fyllda ölglas över oss. Vi blev genomblöta och klibbiga. Fy fan säger jag! En snubbe bakom oss kom till undsättning och frågade varför i helvete han gjort så mot oss. Sen började de slåss, och vi drog fort som attan därifrån. Stackars Anna och Mari var på toaletten och hörde hela incidenten och vågade inte gå ut förrän det var tyst.

Vid 01:00 cirkus... drog vi mot efterfesten, klibbiga men glada i hågen. Det var ju all in som gällde. Vi dansade så det stod härliga till inne på dansgolvet. De spelade Familjen och jag var lycklig. Efter ungefär en timme där inne fick jag syn på gårdagens span. Fy tusan alltså. Jag berättade för Anna och hon gjorde slag i saken och drog mig med ditåt. Inledningen löd... "hej vill ni ha handkräm" KLAFS! De hann varken säga ja eller nej innan hon la en stor fet kladd i händerna på honom och hans kompis. Iofs gick det rätt bra. Eller alltså han var ju trevlig och sådär :)

Lördagen var också bra, ett kanonavslut med whiskey, öl, Teddybears STHLM, Håkan Hellström, dans och sköna individer. Jag var sådär härligt avslappnad och social och fick än en gång träffa snubben jag pratade med under gårdagen. Han var en sjutusan härlig och snäll snubbe och vi snackade non stop i kanske fyra timmar. Innan jag var tvungen att springa mot taxin vid 05:40 så gav jag honom mitt nummer. Jag hoppas verkligen att han hör av sig, vore kul att ses igen liksom..

Söndagen var bafylla - eller nej, fel ord. Jag var bara trött, så in i helvetes trött. Visste knappt vem jag var och var jag bodde. När Mari knackade på dörren vid 10:00 för att dra med mig till frukosten visste jag knappt ut eller in. Så jag slängde mig i sängen igen - utan frukost.

Vi körde mot Stockholm runt 13:00 och vid Arlanda blev jag droppad av de coola Stockholmsbrudarna, därifrån skulle jag flyga till Kristianstad. Det var det minsta jävla flygplan jag har sett och varit i. Fy tusan! Jag kom i alla fall hem välbehållen men totalt förstörd i halsen. Så nu är det whiskeystämma ggr 100 och iomed detta fick jag ställa in dagens körlektion. Damn, jag har nog fått alldeles för mycket damm i strupen.

Peace&Love var riktigt jävla tokbra. Lätt att jag ska dit nästa år om det är lika många bra band. Oyes. Det är så jag säger det!

Inga kommentarer: