söndag 27 maj 2007

Borta bra, men hemma bäst.

Svårt att sammanfatta en bra helg som denna. Minnen för livet, en gåva från ovan? Siesta 2007 kickade igång i fredags eftermiddag. Jag startade med Salem Al Fakir för att sedan gå på både Jesse Malin, Melody Club, Slagsmålsklubben, Tingsek och Teddybears STHLM. Bäst i mitt tycke var Teddyberas och Slagsmålsklubben. Kvällen blev allt annat än misslyckad och med mängder av sprit och mandarinsnus begav jag mig ut i vimlet av människor, för att både träffa nya såsom gamla bekantskaper.

Gårdagen bjöd på Neverstore tidigt på eftermiddagen, jag och Frida blev galet kära i bandet och lovade varandra att det inte var sista gången vi såg dem. Efter en rockigt svettig spelning av grabbarna från Skövde kickade Molotov Jive igång med dunder och brak, vilken kick! Lite senare spelade Laakso. Klasskamraten Rebecca berättade hur bra han var, så jag var nästan tvungen att se honom. Och visst, det fungerade bra i mina öron. Försökte ringa henne så hon kunde lyssna, men vet inte om jag kom fram? Efter tre dundersköna band begav vi oss hem för smink, kläder och påfyllning av vätska. Det blev både coca cola, baileys, cider och öl, sen en och en annan munk och lite chips.

Runt åtta drog vi in till Siesta igen för att spana in hemmasonen Peps Persson, vilket tunggung! Hög standard, absolut! Jag sprang mellan Jennys lägenhet och Siesta för att dricka mig berusad, vilket jag bara lyckades halft som halft.

Mustach nästa. Jag skallade Jenny under vårt röj i tältet. Sorry! Grym spelning! In i öltältet för att träffa vännerna. Stötte på Jens som ska börja i ettan på min skola under höstterminen (: Trevlig Hässleholmspåg, really really. Vi hade visst gått på samma skola tidigare med, samhälle. han i klassen under mig. Vi tjötade på ett bra tag, men sen lockade konserterna och hans flicka Josefin (en gammal bekant till mig) drog iväg honom. Vi ses i höst Jensa!

Gänget slog sig ner för att dricka öl och snicksnacka när två små pop/rockpojkar hamnade i mitt synfält. De tittade på oss, log, flörtade, vinkade.. för att sedan hångla upp varandra. Jag dog, fan vad sexigt! Därefter kom de och satte sig hos oss. Det visade sig att de var ifrån småland, Värnamo närmare bestämt. "Varför kom ni inte till oss?", sa en av pojkarna. Jag log. Vi bytte nummer och lovande varandra att höras senare. Hett byte ;D

Svenska Akademin stod för nästa bejublande konsert. Vännerna ville dra upp mig för crowdsurfing men jag sprattlade som en hal ål, så det blev inget av detta. Puuuh! Härligt gung. En pojke och en flicka, hand i hand gick förbi. Hon stannade upp framför mig, slöt sina ögon för att sedan snudda sina läppar vid mina. Det kom som en chock. Visste inte vad jag skulle tro. Är hippietrenden tillbaka? Eller sprider Akademin bara väldigt mycket kärlek? Hon log, jag log, för att sedan se henne lämna mitt sällskap. Hmm.

Jag missade Ed Harcourt, men vafan, jag hade annat för mig. Sahara intog stora scenen. Rock n' roll utöver det vanliga. Tog en del foton, klarade inte av den höga volymen så jag gick till lägenheten IGEN för att supa till det. Kvart över ett intog Familjen scenen. Andreas Tilliander är grym. Sjukt skön konsert.


Siesta 2007. Kärlek i mängder<3

5 kommentarer:

Anonym sa...

Låter nästan som att du hade en lika trevlig och rolig helg som mig :D

Anonym sa...

gött =)

Pearl sa...

Jimmy: Min helg var frän, ja (:

Crazypill: Göttmos, som man säger i Götet!

Anlo sa...

Klart SMK var bäst. :)
Hur bra var Familjen?

Pearl sa...

Anlo: Familjen var kanon. Bilder kommer på BD senare när de ljusats upp ;D