torsdag 17 maj 2007

Jag ska måla hela världen..

Idag sitter vi, klassen, på vår lediga tid och klipper radio och skriver till tidningen. Det är inte direkt världens roligaste jobb men det måste göras eftersom allting ska vara klart i början på nästa vecka. Jag jobbar på Hasse&Tage muséet som ligger nere i Tomelilla och är världens minsta filmmuseum respektive största Hasse&Tage museum. radion är så gott som klar, ska bara lägga in "blommig falukorv-låten" på DIGAS, sen kan jag börja med min artikel.


Oh, jag får heller inte glömma att jag är kultur&nöjeschef, med det ansvaret ligger även en krönika och att lyckas fylla sidorna. Tur att Freja har en intervju med Svenska Akademin, annars hade det blivit svårt. Nu är det bara kultursidan kvar att pressa in med text och bilder..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter ju lovande! Ha en bra dag!

Pearl sa...

Helena: Detsamma!

Anonym: Nej, jag påbörjade den, men ser hellre filmen. Böcker är inte mitt stuk.