fredag 11 maj 2007

Surprise!

Gissa om jag blev glad när mamma kom in i datarummet och sa "Sara, det är telefon till dig, det är Emelie". Jag gick med snabba steg mot telefonen och i luren hörde jag "Grattis på födelsedagen". Herregud vad jag har saknat henne. Riktigt mycket. Det var den bästa överraskningen på hela dagen! Att hon sitter i Bangkok och tänker på mig klockan halv elva på kvällen är riktigt fint! Tiden gick alldeles för fort och jag var tvungen att passa hunden när resten av familjen slår ihjäl dammråttor. Därför fick jag lägga på efter bara en halvtimme. Men vi ses om en vecka. Jag längtar. Det mest klockrena av allt vi pratade om var det här..
Emelie: Oh, kan du be din mamma om en tjänst?
Jag: Javisst, vadå?
Emelie: Det där jättegoda kanelbullsreceptet hon har som jag har velat ha i flera år.
(Mamma berättar att det står på vetemjölspåsen, jag skrattar)
Emelie: Vad skrattar du åt, är det kanske hemligt?
Jag: Hahaha, nej men det står på vetemjölspåsen.
Emelie: Haha, är det sant? Vilken då?
Jag: Kungsörnens. Så i alla dessa år som du velat ha det så finns det på vetemjölspåsen.
Emelie: Hahahahahaha
Jag: Hahahahahahaha, dagens roligaste!

Inga kommentarer: