tisdag 13 november 2007

"Det var Hey Ya med låten Outcast"

Herregud. Det var helt galet idag under våra två timmar i radion. Nu har vi säkerligen bloopers till vårt "grodprogram" som vi troligen kommer att sända i vinter. Det var kommunikationen som strulade till det mellan oss i studion och vår tekniker ute i kontrollrummet. För bara tio minuter sen anordnades ett möte mellan radiogruppen och de i ettan som ville göra radio. Vi ska nämligen till Västervik imorgon av alla ställen för samla material till ett program vi ska sända nästa vecka. Jag har ingenting planerat mer än att jag ska göra start& slut signatur till programmet plus att jag ska hjälpa två ettor med musiken till programmet. Jag har dock filat på en del idéer, och det får gärna kretsa kring musik, självfallet!

Nu borde jag skriva klart min praktikansökan och skicka in den med bifogade filer på vad jag har gjort tidigare. Jag brottas med min osäkerhet hela tiden och änsålänge har jag bara lyckats att skriva en mening på mitt personliga brev till tidningen... Det kommer att bli tufft att få till allt som egentligen borde stå med i brevet. Någon borde puckla igång mig, annars kommer jag ingen vart. Alla har redan fått praktikplatser, utom jag. Hallå, självförtroendet, vart är du?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sara det kommer gå vägen!
Du får puckla igång dig själv. Och genom att tänka på att alla andra har praktikplatser stjälper dig mer än hjälper..

Jag tror på dig, hoppas det hjälper lite

Pearl sa...

M: Tack, det du säger värmer något så oerhört. Jag sitter med ett i princip tomt word-dokument och tappar ord, men det ska gå, det ska det! Tack!