måndag 26 november 2007

"Dra till skolan och spela dina jävla jullåtar i ditt jävla program!"

Morgonen började inget vidare. Ett bråk urartade och min lägenhetshomie slängde en Brämhultsflaska och en glasburk efter mig innan jag hann komma till ytterdörren. Jag tog bara emot, och istället för att skrika tillbaka så gick jag, tyst och inåtvänd på min väg upp till skolan, men där brast det. När jag träffade min klasskamrat Lubna började jag storgråta. Det var riktigt längesedan jag grät, och det gjorde ont, riktigt ont...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men herregud, vad händer med er egentligen?

Pearl sa...

m: säg det du. hon bad om ursäkt, man märkte av hennes ånger. men det gjorde riktigt jävla ont och gör det fortfarande.

Anonym sa...

Ja men herregud!
Det verkar som om hela er klass är på upphällningen på riktigt den här gången.
Är ni verkligen så trötta på varandra? Hatar ni varandra så mycket?

Jag hade kanske tänkt att svänga förbi Ädelfors den 18 december, när jag ändå ska ner till smland och fira jul.
Har ni gått på jullov då?

(Och nu spelar p3 Mika..)

Pearl sa...

m: nej alltså, hatar varandra gör vi väl inte.. men visst blir det värre bråk med tidens gång. vi tröttnar väl på varandra & inser tillslut vilka som går ihop och vilka som inte alls fungerar.

vi fungerar bra med ettorna, viss av oss. :)

vi slutar faktiskt den 18e om jag har fått rätt för mig, du kan väl slå en signal så kan vi se om vi är kvar!

åh Mika ;P