måndag 10 mars 2008

Hot child in the city

Då var det måndag igen och arbetet ligger i fokus. Helgens dagar gick alldeles för fort men herregud vad roligt jag hade! Våra tre galna kompisar från Småland kom på besök och vi började fredagen med tacos, stress och vodka. Stress var nog vårt ledord den kvällen då vi missade pendeltåget på grund av en snubbe på bussen som tokigt nog inte förstod hur man betalade med en smsbiljett (eller ville han inte?).

Tillslut kom vi in till city och stressade ner mot Söder, där tvingades man med till Göta Källare då vännerna är Schlagernördar. Visst det var det småroligt att flippa till Herreys och Charlotte Perelli men samtidigt saknade jag den typen av människor - och musik som jag brukar dra mig till. Vi hängde där till 03:00 och lyckades även denna gång missa transporten hem, så vi fick vänta en timme extra. Härligt att komma i säng vid 05:30 och gå upp vid 10:00... eller inte.

Under hela lördagen befann vi oss inne i city där vi hade planerat att shoppa loss ordentligt, dessvärre fanns det inte så mycket roligt i butikerna och vi gick nästintill tomhänta hem. Till kvällsmat blev det spagetti och köttfärssås ala Emelie vilket var precis vad jag behövde. Runt 22:00 drog vi ännu en gång in till city, denna gång för att gå på indieklubben "vänner och bekanta". Jag trivdes som fisken i vattnet, det var sjukt bra musik, sjukt vackra människor och sjukt trevlig stämning. Dit går jag gärna igen.

Söndagen spenderades hemma.. i soffan framför Grey's Anatomy. Jag var helt död och klarade knappt av att ta upp fjärrkontrollen i min hand. På kvällen storhandlade jag och Lubna, det blev pizza på kvällen med en jävla massa Pepsi. Jag tyckte att jag förtjänade lite extra socker, då jag redan hade syndat under fredagen och lördagen.

Celebrity Spotting, Saturday

Kjell Lönnå
Amanda Jenssen

Inga kommentarer: