söndag 30 mars 2008

I got the power

Jag släckte ner, ordentligt.. och tände värmeljus, Earth Hour blev en succé för mig del helt enkelt. Mamma sa att den tiden inte fungerade för henne, så då drev jag med henne och sa "du kan ju släcka när det är dags att lägga sig", hon tyckte det var rätt kul lättroad som hon är. Kom nyss hem från stan där jag varit på Indierave. Trevlig musik, snygga människor och en trevlig DJ gör att jag gärna kommer tillbaka, och det där neonbandet jag har på armen är dagens bästa, det lyser om mig, haha! Nu ska man visst vrida fram klockan en timme, på köpet får man mindre sömn, usch. Jag som älskar att sova, det är nästan det bästa som finns.. nästan. 


Hörde ett lusigt men roligt antydande på pendeltåget nu ikväll. Några AIKgrabbar (18+) sjöng och tjoade att någon ur motståndarlaget var en hora. Och hora uttalades minst tio gånger i varje mening. Då svarade en snubbe i samma ålder;
- Snälla, kan ni sluta skrika könsord i kommunaltrafiken era fittjävlar!

Jag skrattade inombords.

Fick tidigare ikväll höra att jag var en hjältinna.. dock kom det ifrån några fyllon. Men det kanske är så. Att jag har superhjältekrafter och kan ta mig an allting och vinna över det onda? För jag vet, att losers som jag oftast blir någonting stort tillslut. Men att ett gäng fulla gubbar i 40års åldern kunde avläsa min superhjälteidentitet så snabbt, wow det trodde jag aldrig. 


1 kommentar:

Anonym sa...

Från småbarn och fyllon får man höra sanningar ;)