måndag 14 juli 2008

Jag kanske borde sadla om?

Idag när jag gick in på min internetbank för att kolla hur jag egentligen låg till fick jag en smärre chock. Jag låg plus 600 kronor. Jag hjälpte ju Robin att städa lite hemma hos honom när han var borta på jobb i Barsebäck, jag krävde inga som helst pengar och sa mest "Om du nu måste ge mig en slant så välj själv en summa och för guds skull ge mig den inte i handen, då mår jag bara dåligt" (jag gillar inte att ta emot pengar, presenter & dylikt från vänner..). 


Då ger han mig en chock. Sexhundra kronor för fyra timmars städning. Är inte det lite väääl mycket, visst? Jag sa att det kändes som om jag hade horat mig en smula när jag såg pengarna på kontot... Man kanske borde sadla om och bli städerska istället för journalist? Tål att tänkas på.

Inga kommentarer: