lördag 12 juli 2008

Lättskrämd någon?

Fy Fabian vad denna dagen har gått fort (sorry brorsan, men det är ett bra uttryck). Jag vaknade jämrandes runt 14:00 efter en hård natt utan sömn. Boven i dramat stavas huvudvärk. Sen gick jag mest... mer eller mindre som en zombie runt runt i huset och försökte få saker gjorda, dock fixade jag inte mer än disken, städningen kom i kläm som vanligt.

När jag väl satt mig till ro vid TV:n hör jag diskreta knackningar på dörren, skrik&panik (ni vet snubbarna i Herkules) dunkar i mitt bröst. Jag vägrar öppna. Tänk om.. Det kan ju vara någon läskig gubbe som vet att jag är ensam hemma och vill... kidnappa mig?
Svettningar.
Ett hårt dunkande i bröstkorgen.

Yrsel (visst jag kanske överdriver, men tänk på att jag vid det här laget sovit max 2 timmar).

Fem sekunder senare hör jag att någon vrider om en nyckel. Jag stelnar till i tre sekunder. Sen hör jag lillebrorsans röst, men inte ens då kan jag andas ut - jag kopplar inte. Jag smyger ut ur rummet för att verkligen kolla efter. Och det visar sig, att familjen kom hem en dag tidigare än väntat - på grund av dåligt väder nere vid kusten där vi har vår stuga. Huja'

Inga kommentarer: