torsdag 17 juli 2008

Kladdigt men mättande

Just nu bakar jag scones, javisst... ni läste alldeles rätt. Satte just in dom i ugnen och när de är klara brer jag smör på, och till det serveras nyponsoppa. Jag vet inte vad som flög i mig riktigt, har dock en teori. Under kvällen har jag börjat titta på en av mina favorit-julfilmer, Elf... Då Will Ferrell snackade om all denna kakdeg han och hans pappa skulle äta blev jag... just det, sugen på någon kakigt - fast ändå lite nyttigare. Så då blev det scones, fast en egen variant då jag inte hade filmjöl eller mjölk hemma fick det bli kesella. Och inte vanlig kesella, för det var det också ont om - så det fick bli vanilj. Men hey, don't judge it til' you try it.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha så det blev inga Oboy-negerbollar? :P

Pearl sa...

Maja: Nej, mamma hade tagit den sista Oboy'en till stugan :P