tisdag 17 juli 2007

Lets go to market!

Idag var en seg dag, så jag tog mina spargrispengar (jo jag har faktiskt en, svart med döskallar) och åkte iväg med mamma och lillebror till Kiviks marknad. Det var för-marknad idag så mindre folk än vanligt, dock anser jag detta mycket bättre. Mindre trängsel är bara ett plus. Gudrun Schyman var där med FI och sålde kanelbullar som alltid. Mamma sa "Sara, ska du inte ta ett kort på henne?" eftersom jag fotograferar allt, svaret blev "Varför ska jag ta ett kort på henne när jag bara kan gå ner till tågstationen i Hässleholm och fotografera ett fyllo där?" Mamma skrattade. Vi var där nere i sammanlagt 3,5 timme, segt må jag säga också. Lillebrorsans kompisar som åkte med blev ALDRIG klara. Suck! Med mig hem fick jag bigarråer, gårdschips, sånna där bacon/grillchips som brukar säljas varma OCH framförallt gammeldags gräddbollar. Mums, frossa en vecka till, sen strikt diet. Imorgon ska jag fjäska för mamma så vi fixar en ny mixer till mig och mina blivande grönsaksskakes som jag ska leva på sommaren ut ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha helt rätt kommentar om kärringen Gudrun.

Ang grönsaker mixade och tillagade på rätt sätt så är det übergott!!

Pearl sa...

Jimmy: Ja men det är ju sant! Kan du några bra recept på vad som kan mixas med vad?