tisdag 3 juli 2007

Mer händelserikt blir det inte.







Min helg har varit minst sagt händelserik. För er som inte bryr sig om mitt händelserika liv, kan ju vänta in nästa inlägg.

FREDAG: Den började rätt sent då jag och kompisen Frida slog på stort och anordnade en egen privat förfest för två där vi spelade nördig festmusik och hoppade i sofforna skålandes med champagne i glasen (och en viss mån cider). Runt 24:00 drog vi neråt stan för att inta Kings Head, dock bestod 90% av jobbiga personer, ej uppskattade i våra kretsar så vi dansade för kung och fosterland i vår egen hörna. Plötsligt dyker Christoffer upp från ingenstans, vi dansar ett bra tag för att sedan konstatera att vi två är snyggast på stället och undrar var det andra packet kommer ifrån?! HA! Blev efterfest, heldött. Jag drog, de andra med. Mottog både samtal och sms senare från Christoffer om krashlandning hos mig över natten. Jag sa nej, skulle ju upp tidigt till favoritstaden Göteborg så hade absolut inte tid eller ork.

LÖRDAG: Åkte till Göteborg, jag, Frida, Pobbe och Niklas, var framme runt 16:00 då vi råkade hamna i en rikrigt nördig butik där nördar vs nördar krigade mot varandra med små små orcher och dvärgar som spelpjäser. TJUGO MINUTER SENARE efter att ha blivit påtvingad att testa spelet flyr vi fältet. Får kommentaren "Vad trodde ni, klart att de ville visa vad de gick för, inte varje dag det kommer in snygga brudar i den butiken". Ha! Wacko. Tog oss mot Pizza Hut i närheten av grönsakstorget. Höll på att dö av hunger så vi tryckte i oss varsin förrättssallad, no good, med detta orkade varken jag eller Frida våra pizzor och ville mer än gärna hellre lägga varsin. Klart att skadan skedde därefter, inte att jag spydde då utan jag fick snarare en jäkla massa kramper som höll i riktigt länge. När väl dessa släppt fick jag hälla i mig cider efter cider efter cider för att komma ikapp resten av gänget. Dock lyckades jag inte riktigt eftersom de körde på lakristshottar (jo de bjöd, men nejtack till lakrits). Jag körde skumpa med sen var det dags att springa till bussen, mot Sticky Fingers.

Frida var glad i hågen och allmänt högljudd och alla vi äntrade Sticky runt halv ett. Tre dansgolv och mycket spring i benen, dok valde vi det största längst upp i lokalen, där spelades det flitigt med både gamla och nya pop/rnb hits. Första tequilan slök vi efter en kvart med salt och citron, därefter blev det tequila rose, inte en, inte två och inte heller tre. Snarare tonvis. Lyckades få en över mig tack vare Fridas fumlande med naglarna, HAHA! Fick springa ner på toalette för att torka bort det mesta. En kille tog sig in där och sa att om jag hällde vatten över linnet skulle det märkas mindre. Sagt och gjort, han dränkte mig från topp till tå. Genomvåt slängde jag mig under handtorken medans alla tjejer som gick förbi sa att det verkligen inte tänkte på hur blöt jag var på linnet (NÄHÄ, är ni blinda eller?) Gick inget vidare med handtorken så jag fick låta det självtorka på dansgolvet. Kom upp och fortsatte shotta med Frida.

Kan ju säga att för första gången i mitt liv så ägde jag verkligen dansgolvet. Jag levde ut alla moves och skämdes inte det minsta för hur jävla ovig jag är (ungefär som ett kylskåp). Fick ögonkontakt medd en snubbe och vi började dansa. Go for it sa hjärnan men han var lite seg i starten. Tio minuter senare och inga moves. Jag började fundera på om han var gay eller bara blyg, så det enda sättet att ta reda på sanningen var att gå på't. Drog in honom bakom ett draperi och hånglade upp snubben mot väggen. Därefter fick jag hans nummer och drog, staken finns inom mig.

McDonalds nästa. Har aldrig haft så kul på en MCDonalds restaurang tidigare. Fick mig en cheeseburgare, halvvägs in tittar jag på den, inuti den och runt om. "Var är min gurka? Jag fick ingen!" "Det är ju den som gör cheeseburgaren ätbar." Frida skrattar tills hon kiknar, Pobbe likaså. "Hahaha, det var jag. Jag fick ingen så jag snodde din. Du tittade på mig när jag gjorde det" skrattade Frida vidare. "Jag såg det också" flinar Pobbe. DÅ är man borta om man inte märker att personen framför pillar i ens mat, HERREGUD! Vi kom hem runt 05:00 den natten. Och int blev det mycket sömn heller, tack vare bristen på sängar.

Tror att jag borde nämna Pier Pressure i nästkommande inlägg, med en bild eller två. Ska sätta igång en rulle u, det blir nog någon härlig amerikansk serie såsom Sex And The City eller Grey's Anatomy.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! vilket härligt inlägg! :) Så jävla roligt!
You go girl!

Anonym sa...

"Mer händelserikt blir det inte."

Nej det var ju dåligt... haha NOOT
Fan det låter ju som du har haft riktigt kul jue.

Mer än vad man kan säga att jag har haft.

Kan beskriva vad jag har gjort.
Start ........... the end.

Pearl sa...

Frida: Allt är ju sant, haha.
Jimmy: Du missade världens fest!