tisdag 10 juli 2007

Tisdagstankar.

Idag är det tisdag, tror jag? Jag har tappat bort dagarna någonstans på vägen mot nästa termin i skolan. Så går det när man inte har ett jobb att gå till om dagarna och mest spenderar tiden över internet och sajter såsom lunarstorm och bilddagboken. Vilket liv jag har. Jag klagar över nackont och får till svar att "du sitter för mycket vid datorn". JAG VET OM DET! Men.. det beror mest på att det är NI som jobbar och jag vill umgås med ER. Förstår ni? Visst är det skönt att vara ensam, då kan man göra som man vill. Men att sitta dag ut och dag in ensam är då fan ingen höjdare. Snart har dock alla mina vänner semester och jag trycker de fulla med aktiviteter.. "Vi kan väl gå på Tivolirock!" "Eller kanske åka till ett sommarland och vara allmänt barnsliga?" "Och bada i havet när det någon ynka gång är sol!?"

Idag fick jag ett sms från Carolina som undrade över om jag kom till Båstad även detta året under tennisveckan. Visst är man sugen på party, men att jag kommer in på Madison eller Pepes Bodega är lika vanligt under "Bratsens övertagande" som att jag får träffa självaste kungen, typ lika med noll - zepp - zero! Om det inte vore tennisvecka VET jag att jag kommer in, det har jag gjort förr. Men nu ser ju jag inte ut som en blåst brud med skyhöga klackar och långa extensions och plutiga läppar, därav går jag miste om party i allas vårt Båstad (det ligger i Skåne, dock har vissa dryga Stockholmsklubbchefer tagit över det för en dryg vecka). Så jag kanske bara skulle chilla, skita i det. Jag vill ju hur-som-helst inte festa med några dryga stockholmare. Sist jag var på Stureplan (okej, första OCH sista gången) hamnade jag först på Buddha (tror det hette så) där vakterna var jävligt otrevliga och tog hårt i en och föste en åt sidan när man kom in, därefter hamnade vi på Café Opera, aningen bättre men inte alls den typen av människor jag dras till.

Där fanns de allihopa, bratsen som lockade till sig brudar med sina 10liters champagneflaskor, de fd dokusåpadeltagarna som snyltade och visade upp sig och sen även en och en annan popstjärna, killarna från Simple Plan. Jag passade inte alls in, över huvudtaget. Jag trivdes inte och kostnaderna var på tok för höga för en liten 18årig tjej med sommarjobb. Så vi tog varsin drink, tittade drygt på alla snyltande brudar och lovordade GUD att aldrig bli en sådan själv. Och så här långt har jag aldrig någonsin fjäskat mig till en drink. Visst har folk bjudit, men de har fått tvinga i mig dom, hellre att jag bjuder än att de bjuder mig!

OJ! Nu blev detta en blogginlägg om, ja allt möjligt. Men för att återgå till sommarlovet, kom igen homies, nu måste vi styra upp resten av sommaren innan jag dör efter ännu en körlektion. Jag är farlig, som Janne Långben bakom ratten.

Inga kommentarer: