torsdag 5 juli 2007

Sommar (och sol?)

Idag har det regnat konstant hela dagen. Det har inte kommit ett enda tillfälle till uppehåll där solen lyckats titta fram. Så här sitter man. Framför datorn och gör bara bråkdelen mer än ingenting. Har nyss tittat klart på Dreamgirls, en bra film om man är musikalisk och gillar det gamla stuket i RnB. Transformers står på tur inför kvällen, kanske inte min typ av film men ändå, jag trodde detsamma när det gällde Die Hard 4 och den var ju sketabra.

Imorgon bär det av till Helsingborg/Höganäs för Parksommar. Drar mig uppåt på eftermiddagen för att avnjuta några av Sveriges just nu hetaste artister.. Salem Al Fakir, Säkert! och Moneybrother. Två av dessa har jag sett sedan tidigare och har heller inte något emot att se om. Moneybrother var på Hultsfred och Salem såg jag senast på Siestan här i Hässleholm. Vilket drag. De snubbarna vet hur de ska dra fram dansen ur en och dra ut smilbanden två meter åt båda hållen. Salems "Dreamgirl" är den bästa svenska låten på oerhört länge. Säkert! är rätt nytt för mig, men vad jag vet har hon tidigare varit medlem i Hello Saferide (?) Rätta mig om jag har fel. Hennes låt "Vi kommer att dö samtidigt" är en klockren sommarplåga utan att egentligen vara en plåga överhuvudtaget. Jag kanske borde packa väskan. Kamera, mobil och anteckningsblock, inget får glömmas. Laptopen följer även med, vi kan inte vara utan varandra helt enkelt.

Nu ska jag tvinga ut hunden i regnet. (Otroligt. Man kanske borde duscha utomhus och spara på miljön?) Han är rätt bortskämd den knasbollen. Tidigare idag gick vi med ett paraply över honom för att han överhuvudtaget skulle kunna göra sina behov, han hatar nämligen regn. Önska mig lycka till. Han är rätt bra på att kämpa emot... eller väldigt bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan :) Jag heter Lovisa. Jag har journalistdrömmar, och jag såg här att du håller på att bli´t. men, vad går du för utbildning? har du några tips till mig? jag går trean på gymnasiet, så jag behöver tips på vad jag ska gå och sånt. Hur ska jag göra för att bli "upptäckt"? Typ, försöka vara med i tidningar o så?
skulle vara väldigt tacksam för svar, på bilddagboken.se heter jag: lovisaak

Tack på förhand :)

Anonym sa...

Lycka till med vovven Sara =)