fredag 25 april 2008

Envis som en gris

Det är inte alltid det lättaste att få med Tummen ut på promenad. Jag tänkte att det nog skulle bli en enkel match då temperaturen stigit och det grönskar utomhus, men icke. Han verkar föredra snö och kyla som det verkar. Jävla hund. Nu när jag äntligen peppat mig till det yttersta att bli fit för sommaren så sitter han på sin röv och tvärvägrar. Jag får locka med både bus med kopplet och godis to die for. Ibland försöker jag även locka med att vi ska träffa tikar på vägen, Hedvig och Tutti är hans favoriter, båda två är dvärgspetsar precis som Tummen, och stormförtjusta i honom. När jag säger deras namn brukar han pina på i bra fart. Men oj vad hemsk jag känner mig då vi oftast inte träffar på dom... Äh, han får skylla sig själv, lättlurad som han är. Tönthund, hihi.

Inga kommentarer: