tisdag 8 april 2008

Jag är en bitterffitta

Igår var jag & Lubna på McDonalds. Jag hade  knappt ätit på hela dagen då jag låg på min dödsbädd (sort of..) så vi drog ut till Arlandastad för ett skrovmål. Såhär lät det mellan mig och nötet i kassan.


Pearl: Jag skulle vilja beställa en Texas Grande med minimorötter och cola, plus två små cheeseburgare.
Nöt 1: Det blir 82 kr.

Jag ger henne pengarna och väntar in Texasburgaren, tar emot den och går och sätter mig fördärvat hungrig.

Pearl: Lubna, ser detta ut som den på bilden? Det fattas ju både sås och tomat plus att det är fel bröd.
Lubna: Gå och byt ut den då.

Jag går mot kassan för att byta ut den.

Nöt 2: Vad kan jag hjälpa dig med?
Pearl: Ser det här ut som en Texasburgare?
Nöt 2: Vill du ha en ny?
Pearl: Jatack, gärna.
Nöt 2: Det kommer att dröja tre minuter.
Pearl: Lugnt, jag kan vänta.

Jag får min nya burgare och går hungrig tillbaka till bordet. Där öppnar jag kartongen..

Pearl: Alltså, vad fan. Den ser ju exakt likadan ut som den förra.
Lubna: Gå och byt igen, jag har fått göra samma sak två gånger!
Pearl: Alltså.. Jag orkar inte. 
Lubna: Men kom igen, annars är du mesig.

Nöt 1: Vad kan jag hjälpa dig med?
Pearl: Alltså jag fick fel burgare igen.
Nöt 1: Vad skulle du ha?
Pearl: En Texasburgare.
Nöt 1: Vi säljer inte den längre.
Pearl: Men jag beställde ju en Texasburgare, jag sa det till dig innan ju.
Nöt 1: Åååh, det hörde jag inte. FNISS!! 
Pearl: Men varför skyltar ni med den fortfarande när ni inte säljer den?
Nöt 1: Vi har inte hunnit ta ner skylten. Vill du ha någonting annat?
Pearl: Suck, stön. Ja ta en QP då..

Gissa om jag var trött och irriterad. Konstigt att de inte sålde den där jäkla burgaren, eftersom det stod på skyltar överallt att det var sista dagen igår. Och konstigt då att jag fick burgaren som var aktuell INNAN Texas som egentligen inte borde säljas alls. Jag tycker det är dålig service och dåligt bemötande. Tröga blonda bimbos på 17 bast som inte hör vad kunderna beställer och fnissar bort det. 

Eller är jag bara en bitterfitta som blir sur & grinig när jag är hungrig??

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha, jag skulle gett upp och ätit upp den förbannade låtsastextas burgaren :D