fredag 8 juni 2007

Studenttider.

Idag tar småknattarna studenten, 88orna. Några av mina närmsta vänners småbrorsor iklädd mössa och tillknäppt skjorta sjunger om vem eller vilka skolor som är bäst. Jag minns bara en, Linnéskolan. I år var det inte något fasligt liv direkt gentemot andra år. Hittills tror jag att 85orna & 86orna var värst i Hässleholm (dvs jag & mina vänner). Jag skrek högst, tjoade mest och sjöng starkast, så extremt mycket så när jag skulle på bal dagen efter hade jag ingen röst kvar.Det var tider det, och hela två år sen. Herregud vad tiden går!

Kom precis innanför dörren efter ett kvickt besök på systembolaget inför kvällens bravader. Jagroffade i mig en skål med jordgubbar och nu sitter jag och sveper in dofterna av mig själv efter fyra timmar på stan (=ingen vidare doft!). Om en stund blir det att dra hunden med sig ut på promenad och kanske även ikväll köra en runda eller två med familjens bil. Eller näe, jag orkar inte köra bil i denna värmen och kleta fast i sätet, helst av allt vill jag ta en kall dusch för att sedan festa järnet med kompisarna! BTW, idag av alla dagar... när man är som mest röd och svettig, så i helvete att man i princip går in i TÅGSNYGGOT från praktiktiden. Helvete, hatar att vara oförberedd! Hoppas han ska ut ikväll, då blir det åka av ;D

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa.. herregud.. 2 år sen vi åt champagnefrukost och vrålade "K3 L3, tja la la la la!" på scenen utanför Linnéskolan... Minns du att det egentligen var meningen att vi skulle sjunga studentsången, men att ingen i klassen brytt sig om att lära sig den, och att de fick säga till oss i högtalaren?
De hade ju skaffat en orkester som skulle spela till sången, men vi bara vrålade istället, så de sa "vill K3/L3 dämpa sig lite och sjunga sången istället?"

Herregud ja.. 2 år sen. Vi börjar bli gamla.

Pearl sa...

Maja: Haha, sa de så i högtalaren? Det hörde inte ens jag. Jag var så inne i att skråla K3/L3 så jag lyssnade inte på orkestern, haha ;D Fan, jag saknar det. Får nästan en tår i ögat. Vilka minnen och OJ vad hes man var på balen dagen efter. Herrejösses!

Anonym sa...

Nej, jag hörde inte heller det men min ena syster sa efteråt:
-hemskt vad ni vrålade! Hörde ni inte att de sa till er i högtalaren?
Jag:
-eeh... nej?

Pearl sa...

Maja: Haha! Vad pinsamt, men vafan. Vi hördes/lät nog mest av alla. Visst?