lördag 5 januari 2008

Blixthalka & bebisar

Var i Ängelholm över dagen för att äta middag hos mormor tillsammans med familjen. Eftersom jag pluggar uppe i Småland så blir det inte speciellt ofta som vi hinner träffas, så jag tänkte att det var bäst att passa på. Senaste vi sågs visade hon fotografier från sin tre veckor långa resa till Thailand, min mormor hon far och flänger hon! Min morbror Kalle och hans sambo Tina var även på besök tillsammans med lill-kusinen Siri. Hon har blivit hela två månader och är så sjukt söt (bilden är lite mörk, men vi har inte PS på familjens dator så det får duga tills vidare..) Jag tog en jävla massa bilder på Siri, men många av dom behöver ljusas upp eftersom jag inte ville sätta en blixt rakt i ansiktet på henne.

När eftermiddagen kom hann ovädret ikapp oss som tidigare bara låg över södra och mellersta Skåne (däribland också Hässleholm). Vi fick köra hemåt eftersom det nu rådde blixthalka ute på vägarna då regnet som föll snabbt förvandlades till is när det nådde marken. Efter en väldigt lugn resa hem blev det film och mys. Vi såg "Underbar och älskad av alla" av och med Martina Haag, och jag blev väldigt förvånad. Jag brukar inte vara pepp på svenska filmer, men den var riktigt rolig, som en svensk Bridget Jones kan man väl säga! Nu ska jag bege mig mot soffan på rummet och peppa ännu en film eftersom jag är alldeles för pigg för att sova. Tjo!

2 kommentarer:

Anonym sa...

för övrigt kan jag passa på att fråga: jag som inte är flicka ocxh därför inte sett bridget jones dagbok, kan du ge nån annan referens till underbar och älskad av alla?

Pearl sa...

Sluskafan: Hmm. Där finns en machokille i den eller ska jag säga metro? Filmen är smockad med svenska kändisar, allt från Persbrant till Björn Kjellman. Komik och tragik på en och samma gång! HAHA, äh hyr och se den, min förklaring suger!