söndag 6 januari 2008

Musikåret 2008

Åh vad jag peppar konserter 2008. Det är nästan så saliven dryper lite extra i mungipan då jag spanar in alla spelningar på Ticnets hemsida. Jag kommer gå ännu mera back i pengar, men det är det fan värt!

Nionde februari får Jönköping besök av veteranerna Kent, och förband är ingen mindre än nykomlingen, Hässleholmssonen Johan T. Karlsson aka Familjen. I'll be there, först i ledet!

Las Vegas bandet Panic! At The Disco intar Stockholm den 26:e februari. Eftersom både jag & Marijah var aspackade på spelningen i Köpenhamn 2006 tänkte jag föreslå en favorit i repris, minus all den alkoholen.

Första mars spelar Smashing Pumpkins i Stockholm och jag är sjukt-jävla-pepp på att dra mig dit, men frågan är om någon är lika sugen? "Today" går på repeat i min IPOD just nu.

Den 8:e mars intar Alicia Keys Hovet i Stockholm. Efter hitsen "No One", "If I Ain't Got You" och "Falling" måste jag nästan dit för att gunga med i hennes underbara pianospel och magiska röst!

Hardcore Superstar är favoriter sedan flera år tillbaka och beger sig till Malmö den 23:e mars. Senast jag var på deras konsert hängde vi med och efterfestade på hotellet. Trevliga killar helt enkelt!

Under mina ungdomsår intog pojkbanden mitt hjärtas röst, och störst av alla var Backstreet Boys. 1999 stod jag längst fram i Scandinavium och sjöng till "As Long As You Love Me" och "Backstreet's Back Alright". Det är snart tio år sedan och jag har fortfarande känslor för Brian, Nick och de andra i gruppen. Det är något magiskt över 90-talet, vi ses på Hovet den 14:e april!

En kämpe både när det gäller musiken men även privat. Kylie Minogue är tillbaka på scen och har bara blivit bättre med åren. Jag funderar starkt på att dra till huvudstaden den 11:e juni för att se hennes show. Jag har hört att hon är extraordinär!

Inga kommentarer: