torsdag 3 januari 2008

Hej mitt vinterland

& det snöar hela jävla tiden. Varför? Jag ville ha snö till jul, även nyår.. Men nu vill jag mest av allt att våren ska titta fram genom lager av snödrivor. Snön bara förstör, som idag vid busshållsplatsen.. Jag skulle ner för att övningsköra och bussjäveln kom aldrig, så det var bara att gå med raska steg mot stan. En promenad på vanliga 30 minuter fick ta endast 15 för att hinna i tid till lektionen. Gissa om det var jobbigt att ta sig fram i enorma drivor av snö? Men jag hann i tid och körningen gick jävligt bra trots att det var första gången jag var ute på vägarna i snökaos.

När jag var klar gick jag inom Videomix för att peppa film. Det blev Underbar & älskad av alla, Familjen Robinson & Highschool Musical 2. En salig blandning kort och gott. Valmöjligheterna var få, så man fick ta vad som fanns!

När jag sedan skulle ta bussen hem vid tjugo över tolv, ja då kom den bannemig inte i tid. Den kom vid halv tolv, och innan dess hade jag nästan förfrusit varenda centimeter av min ynkliga kropp.

När jag äntligen fick stiga på bussen fick jag veta att priserna hade gått upp... Woho', som pricken över i'et. Optimist-Sara är på G! Är det bara jag som tycker att kollektivtrafiken snarare borde sänka priserna istället för att höja dom? Miljöhotet ligger hack i häl på oss och kollektivtrafiken borde vara ett steg i rätt riktning, eller det är en bit på vägen.. Men genom att höja priserna tar ju folk hellre bilen till jobbet och hur bra är det på en skala? Dumt Skånetrafiken, jävligt dumt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skånetrafiken är ingen välgörenhet heller. däremot borde statens subventioner till kollektivtrafiken öka! markant dessutom.

Pearl sa...

Slusk: Ja, bra sagt. Hur lägger vi upp planen med att ligga staten i hälarna?