onsdag 27 februari 2008

Yesterday

All my troubles seems so far away. Igår var jag kaos, k-a-o-s! Jag var trött, övertrött, irriterad, glad, nervös, spänd, poppig, seg, galen, rädd, oövervinnlig, töntig, liten etc etc. Jag hängde med Mari och Jessica på ett libanesiskt ställe under lunchen. Sjukt trevligt. Därefter sprang jag Stockholm runt (eller på ett ungefär..) och letade efter bibliotek.

Jag började på huvudbiblioteket och blev officiell stockholmare, jag skaffade mig ett bibliotekskort! Men boken jag behövde fanns inte till utlån så jag fick springa vidare. När jag väl fann ett annat bibliotek på Karlaplan så var jag T-V-U-N-G-E-N att ta mig över en bro med glasväggar, över ett köpcentrum. Min största skräck, rädsla för höjder! Men jag klarade det med vingliga ben. Starkt jobbat!

Runt tidig kväll gick jag, Elham och Lubna till Kungshallen för att äta. Därefter vankades det konsert tillsammans med Mari. Panic! At The Disco stod på schemat. Vi drog oss från Lunarstorms kontor till Tyrol på Gröna Lund. Där i ett hav fullt av "emos" väntade vi tålmodigt och jävligt trötta på Las Vegas bandet. Spelning var kort, nästan för kort tycker jag. 45 minuter är ju ingenting för två skivors material. Fast jag är nöjd, de var sjukt mycket bättre live denna gången om jag jämför med sist jag såg dem i Köpenhamn. Iofs var jag jävligt packad då också (men det hör inte hit..)

Med spränghuvudvärk och tillfällig tinnitus begav vi oss hem, var och en till sitt. Och gissa om jag hade problem med att komma till ro. Jag hade ju teoriprov dagen efter.

To be continued...

"Celebrity" Spotting

Muffe Bajraktarevic
Alex Falk

2 kommentarer:

Anonym sa...

Min syrra jobbar på Östermalms bibliotek vid Karlaplan.

Pearl sa...

M: Jaså? Jag fick hjälp av en tant. Ska snoka runt lite nästa gång jag ska dit. Haha!