onsdag 26 december 2007

Dancing Queen

Festade klackarna av mig igår. För första gången på månader drack jag alkohol, och det var även den sista gången under 2007. Som jag planerat alltså.. Nyårslöfte blir att hålla mig så långt ifrån den det går! Kvällen började relativt lugnt hemma hos Frida med julklappsutdelning. Väldigt trevligt må jag säga.

Det hon hade knåpat ihop till mig var;
*Underbart fula strumpor i någon lustig kvalitet - föreställande renar och döskallar.
*Tre téklämmor, (my precious) eftersom senaste bråket på Träsket kretsade kring téklämmor och.. några glasflaskor flygande efter mig.
*Doftljus, när ensamheten tränger sig på så kan jag sniffa på det och tänka på min goda vän.
*Näsdukar med texten "Atchoo, I'm allergic to idiots" Klockrent!

Frida fick en röd snubbe i plats med megakikare (där hon kan lägga sina kontaktlinser), hon fick även en voodoll "Lotus Blade" som hjälper ägaren att bli stark, oberoende och självsäker! Efter utdelningen drack vi en hel del, dansade i sofforna och sjöng så det stod härliga till. Jag tror att vår "förfest" var bäst i stan, utan för stora förväntningar.. Runt halv tolv äntrade vi Björksäter, ett lika sugit ställe som det låter. Där bjöds det på alkohol, dansades på högtalare (jo, jag förnedrade mig själv genom att följa med Therese upp på en.. sjuk höjdskräck har jag också!), skreks "Grease-lightning" låtarna högt och det var allmänt jävla jättetrångt. Om man väl gick ifrån varandra... tog det i princip hela kvällen att hitta varandra igen.

Vi gick halva vägen hem, och eftersom mina fötter ömmade sjukt mycket gick jag barfota hem. Kanske inte det smartaste, men hellre det än att knäcka av tårna i högklackat! När vi var framme i stan tog vi taxi hem till Frida, jag packade mina saker och cyklade hem. Och jäääävlar vilken träningsvärk jag har idag, fy sjutton. Aldrig mera disco?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dansgolvet är för de som inte har råd att supa hela kvällen i baren. ;)

Pearl sa...

Slusk: Jag har råd men föredrar inte att supa mig lika dyngfull som alla andra fjortisar och spy på toaletten!