måndag 20 augusti 2007

Player for the weekend.

Som sagt var jag i Göteborg under helgen och med mig hade jag mitt jätte"entourage" för att festa järnet med. Vi var uppe runt 13:00, slog till med en tacobuffé på Nordstan för att sedan inhandla lite fina kläder på bland annat H&M och Monki. Vid 17:00 fick jag bege mig till Stenpiren för soundcheck och genomgång att kvällens final. Att stå på scen är inte min starkaste sida, jag står hellre bredvid och väntar in de riktiga stjärnorna för att få mig en stund tillsammans med dom. Trots detta var det min tur först, det gick käpprätt åt helvete, både pga dålig planering och scenskräck men även pga att kidsen i publiken inte kunde hålla käft under mitt genomförande på scen. Jag kom av mig och glömde viktiga delar som jag tidigare övat in, men trots förlust mot en glad tjej med attityd var jag ändå väldigt stolt över mig själv. Att lyckas övervinna en del av min extrema scenskräck genom att stå på scen i Göteborg, det var häftigt trots att knäna gång på gång var på väg att ge upp och ge vika.

Vid 22:30 begav vi oss ut i vimlet av tusentals Göteborgare, sista kvällen på Kulturkalaset och alla var festsugna. Vi drog oss mot favoritstället nummer ett, Sticky Fingers. Först var det på tok för lite folk, men efter ynka timmen var det fullt uppåt alla väggar och golv. Vi skakade mest loss på dansgolvet längst upp till hits av Justin Timberlake, Lionel Richie och Michael Jackson, även Peps Persson fick vara med på en hörna med sin Oboy! Pga min dåliga planering hade jag inte hunnit inom Systembolaget detta grämde mig rejält. Dock bjöd mina fina vänner på både drinkar och shots i mängder så jag klarade mig gott och väl. När jag skaffat mig pengar ska det bjudas tillbaka, var så säker! Det pussades, hånglades och kramades i baren, även en och annan hand grävde sig in en en byxa eller två. Fan vad det måste sett ut, jävla skåningar! Jag var uppvaktad mer än någonsin vilket kändes både konstigt och smickrande på samma gång, två killar från Karlstad och en från Sundsvall (alla pluggade de i Götet). Även ett gammalt Göteborgsragg hörde av sig men jag dissade honom hårt, jag hade ju fullt upp att äga dansgolvet. Ingen kille kunde mäta sig med hur roligt jag hade det på dansgolvet!

Vid ca 05:30 var det dags att sova efter ett trångt besök på Burger King bredvid hotellet. Yrseln hade trängt sig på och likaså en gnutta av muntorrhet vilket inte var uppskattat då jag inte kom ur sängen pga just yrseln. Vid 10:30 drog vi i oss frukost, lättare sagt än gjort för hungern satt långt inne. En vända till NK satt fint där vi drack Chai Latte och tittade på folk som gick förbi. Runt 13:30 var det dags för avfärd, jag hade egentligen ett tåg bokat till mig, men hoppade det för att hänga med vännerna hem i bil, mycket bättre då man har sällskap.

Jag vill tacka er alla att ni följde med som mitt stöd under lördagen. Frida, Andreas, Robin, Ola, Niklas, Emelie, Julia och Therese. Tack :)
Och tack till alla som hejat fram mig trots förlust, det stödet var otroligt!

Inga kommentarer: