tisdag 28 augusti 2007

Sexig skånska

Sitter på radiolektionen och filar på idéer till vårt program om dialekter. Min uppgift blir att genomföra en telefonintervju med ingen mindre än.. Ja vi får helt enkelt se om jag får tag i personen. Just nu kan jag inte ens ringa och höra mig för, rösten håller inte. Den spricker ständigt. Jag ska snacka med ett tekniskt proffs här på skolan så min email fixas snarast! Då kan jag lättare kontakta personer utan att förstöra min hals och deras hörsel. Freja hittade lite roliga topplistor kring hur vi svenskar uppfattar varandras dialekter. Detta gjorde mig en gnutta stolt. Faktiskt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe.. jag tycker själv att skånska är riktigt avtändande.. fast så kanske det är för att jag är uppvuxen långt ute på landet med den bredaste skånskan som finns..

Anonym sa...

Mähh vart tog värmländskan vägen? :P

Pearl sa...

Slusk: Kan bero på det, lantis! :)

Jimmy: Ingen aning? Haha

Anonym sa...

hahah ja lätt att skånskan är sexigast!!! så sara åkesson kan du ge fan i att byta till den där bögiga-charlott-perelli-hitte-på-dialekten??
fatta vi jobba hårt med att få bort den i somras. den är inte sexig, sorry baby!=P du är möö sexigare i skånskan:D

Pearl sa...

Emelie Toreröv: Hahaha. Sluta, alla här uppe vet att ni kallar min nuvarande dialekt för det! Jag vill tillbaka till skånskan. Hjälp?